Bitmap for UWP
Factory2 クラス メンバ
プロパティ  メソッド  イベント

C1.UWP.DX アセンブリ > C1.Util.DX.Direct2D 名前空間 : Factory2 クラス

Factory2データ型で公開されるメンバを以下の表に示します。

パブリック コンストラクタ
 名前解説
Public コンストラクタInitializes a new instance of the Factory2class.  
トップ
パブリック プロパティ
 名前解説
Public プロパティGets a value indicating whether this instance is disposed. C1.Util.DX.DisposeBaseから継承されます。
Public プロパティGets a value indicating if Direct2D is supported on this platform. C1.Util.DX.Direct2D.Factory1から継承されます。
Public プロパティGet a pointer to the underlying Cpp Object C1.Util.DX.CppObjectから継承されます。
Public プロパティGet the effects registered C1.Util.DX.Direct2D.Factory1から継承されます。
Public プロパティGets or sets a custom user tag object to associate with this instance.. C1.Util.DX.CppObjectから継承されます。
トップ
パブリック メソッド
 名前解説
Public メソッドstatic (Shared in Visual Basic)Creates a new instance of the Factory2class with the specified FactoryType.  
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory::CreateDCRenderTarget([In] const D2D1_RENDER_TARGET_PROPERTIES* renderTargetProperties,[Out, Fast] ID2D1DCRenderTarget** dcRenderTarget) C1.Util.DX.Direct2D.Factoryから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory1::CreateDevice([In] IDXGIDevice* dxgiDevice,[Out, Fast] ID2D1Device** d2dDevice) C1.Util.DX.Direct2D.Factory1から継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory2::CreateDevice([In] IDXGIDevice* dxgiDevice,[Out, Fast] ID2D1Device1** d2dDevice1)  
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory::CreateDrawingStateBlock([In, Optional] const D2D1_DRAWING_STATE_DESCRIPTION* drawingStateDescription,[In, Optional] IDWriteRenderingParams* textRenderingParams,[Out, Fast] ID2D1DrawingStateBlock** drawingStateBlock) C1.Util.DX.Direct2D.Factoryから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory1::CreateDrawingStateBlock([In, Optional] const D2D1_DRAWING_STATE_DESCRIPTION1* drawingStateDescription,[In, Optional] IDWriteRenderingParams* textRenderingParams,[Out, Fast] ID2D1DrawingStateBlock1** drawingStateBlock) C1.Util.DX.Direct2D.Factory1から継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory::CreateDxgiSurfaceRenderTarget([In] IDXGISurface* dxgiSurface,[In] const D2D1_RENDER_TARGET_PROPERTIES* renderTargetProperties,[Out, Fast] ID2D1RenderTarget** renderTarget) C1.Util.DX.Direct2D.Factoryから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory::CreateEllipseGeometry([In] const D2D1_ELLIPSE* ellipse,[Out, Fast] ID2D1EllipseGeometry** ellipseGeometry) C1.Util.DX.Direct2D.Factoryから継承されます。
Public メソッドCreates a new GdiMetafile object that you can use to replay metafile content. C1.Util.DX.Direct2D.Factory1から継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 HRESULT ID2D1Factory::CreateGeometryGroup([In] D2D1_FILL_MODE fillMode,[In, Buffer] ID2D1Geometry** geometries,[In] unsigned int geometriesCount,[Out, Fast] ID2D1GeometryGroup** geometryGroup) C1.Util.DX.Direct2D.Factoryから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory::CreateHwndRenderTarget([In] const D2D1_RENDER_TARGET_PROPERTIES* renderTargetProperties,[In] const D2D1_HWND_RENDER_TARGET_PROPERTIES* hwndRenderTargetProperties,[Out, Fast] ID2D1HwndRenderTarget** hwndRenderTarget) C1.Util.DX.Direct2D.Factoryから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory::CreatePathGeometry([Out, Fast] ID2D1PathGeometry** pathGeometry) C1.Util.DX.Direct2D.Factoryから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory1::CreatePathGeometry([Out, Fast] ID2D1PathGeometry1** pathGeometry) C1.Util.DX.Direct2D.Factory1から継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory::CreateRectangleGeometry([In] const D2D_RECT_F* rectangle,[Out, Fast] ID2D1RectangleGeometry** rectangleGeometry) C1.Util.DX.Direct2D.Factoryから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory::CreateRoundedRectangleGeometry([In] const D2D1_ROUNDED_RECT* roundedRectangle,[Out, Fast] ID2D1RoundedRectangleGeometry** roundedRectangleGeometry) C1.Util.DX.Direct2D.Factoryから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 HRESULT ID2D1Factory::CreateStrokeStyle([In] const D2D1_STROKE_STYLE_PROPERTIES* strokeStyleProperties,[In, Buffer, Optional] const float* dashes,[In] unsigned int dashesCount,[Out, Fast] ID2D1StrokeStyle** strokeStyle) C1.Util.DX.Direct2D.Factoryから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 HRESULT ID2D1Factory1::CreateStrokeStyle([In] const D2D1_STROKE_STYLE_PROPERTIES1* strokeStyleProperties,[In, Buffer, Optional] const float* dashes,[In] unsigned int dashesCount,[Out, Fast] ID2D1StrokeStyle1** strokeStyle) C1.Util.DX.Direct2D.Factory1から継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory::CreateTransformedGeometry([In] ID2D1Geometry* sourceGeometry,[In] const D2D_MATRIX_3X2_F* transform,[Out, Fast] ID2D1TransformedGeometry** transformedGeometry) C1.Util.DX.Direct2D.Factoryから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory::CreateWicBitmapRenderTarget([In] IWICBitmap* target,[In] const D2D1_RENDER_TARGET_PROPERTIES* renderTargetProperties,[Out, Fast] ID2D1RenderTarget** renderTarget) C1.Util.DX.Direct2D.Factoryから継承されます。
Public メソッドPerforms application-defined tasks associated with freeing, releasing, or resetting unmanaged resources. C1.Util.DX.DisposeBaseから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1Factory::GetDesktopDpi([Out] float* dpiX,[Out] float* dpiY) C1.Util.DX.Direct2D.Factoryから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory1::GetEffectProperties([In] const GUID& effectId,[Out] ID2D1Properties** properties) C1.Util.DX.Direct2D.Factory1から継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory1::GetRegisteredEffects([Out, Buffer, Optional] GUID* effects,[In] unsigned int effectsCount,[Out, Optional] unsigned int* effectsReturned,[Out, Optional] unsigned int* effectsRegistered) C1.Util.DX.Direct2D.Factory1から継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 Query this instance for a particular COM GUID/interface support. C1.Util.DX.ComObjectから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 Query instance for a particular COM GUID/interface support. C1.Util.DX.ComObjectから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 Register a CustomEffectfactory. C1.Util.DX.Direct2D.Factory1から継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory1::RegisterEffectFromString([In] const GUID& classId,[In] const wchar_t* propertyXml,[In, Buffer, Optional] const D2D1_PROPERTY_BINDING* bindings,[In] unsigned int bindingsCount,[In] const __function__stdcall* effectFactory) C1.Util.DX.Direct2D.Factory1から継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1Factory::ReloadSystemMetrics() C1.Util.DX.Direct2D.Factoryから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 Unregister a CustomEffect. C1.Util.DX.Direct2D.Factory1から継承されます。
トップ
パブリック イベント
 名前解説
Public イベントOccurs when this instance is fully disposed. C1.Util.DX.DisposeBaseから継承されます。
Public イベントOccurs when this instance is starting to be disposed. C1.Util.DX.DisposeBaseから継承されます。
トップ
パブリック オペレータ
Performs an explicit conversion from System.IntPtrto Factory2.
トップ
参照

Factory2 クラス
C1.Util.DX.Direct2D 名前空間