Bitmap for WPF
DeviceContextRenderTarget クラス メンバ
プロパティ  メソッド  イベント

C1.WPF.DX.4.5.2 アセンブリ > C1.Util.DX.Direct2D 名前空間 : DeviceContextRenderTarget クラス

DeviceContextRenderTargetデータ型で公開されるメンバを以下の表に示します。

パブリック コンストラクタ
 名前解説
Public コンストラクタInitializes a new instance of the DeviceContextRenderTargetclass.  
トップ
パブリック プロパティ
 名前解説
Public プロパティGet or sets the dots per inch (DPI) of the render target. C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public プロパティGets a value indicating whether this instance is disposed. C1.Util.DX.DisposeBaseから継承されます。
Public プロパティGet a pointer to the underlying Cpp Object C1.Util.DX.CppObjectから継承されます。
Public プロパティGet or set the default stroke width used for all methods that are not explicitly using it. Default is set to 1.0f. C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public プロパティGets or sets a custom user tag object to associate with this instance.. C1.Util.DX.CppObjectから継承されます。
Public プロパティGetTransform / SetTransform C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
トップ
パブリック メソッド
 名前解説
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::BeginDraw() C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1DCRenderTarget::BindDC([In] const HDC hDC,[In] const RECT* pSubRect)  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::Clear([In, Optional] const D2D_COLOR_F* clearColor) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドstatic (Shared in Visual Basic)Creates a render target that draws to a Windows Graphics Device Interface (GDI) device context.  
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateBitmap([In] D2D_SIZE_U size,[In, Optional] const void* srcData,[In] unsigned int pitch,[In] const D2D1_BITMAP_PROPERTIES* bitmapProperties,[Out, Fast] ID2D1Bitmap** bitmap) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateBitmapBrush([In, Optional] ID2D1Bitmap* bitmap,[In, Optional] const D2D1_BITMAP_BRUSH_PROPERTIES* bitmapBrushProperties,[In, Optional] const D2D1_BRUSH_PROPERTIES* brushProperties,[Out, Fast] ID2D1BitmapBrush** bitmapBrush) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateBitmapFromWicBitmap([In] IWICBitmapSource* wicBitmapSource,[In, Optional] const D2D1_BITMAP_PROPERTIES* bitmapProperties,[Out] ID2D1Bitmap** bitmap) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateCompatibleRenderTarget([In, Optional] const D2D_SIZE_F* desiredSize,[In, Optional] const D2D_SIZE_U* desiredPixelSize,[In, Optional] const D2D1_PIXEL_FORMAT* desiredFormat,[In] D2D1_COMPATIBLE_RENDER_TARGET_OPTIONS options,[Out, Fast] ID2D1BitmapRenderTarget** bitmapRenderTarget) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateGradientStopCollection([In, Buffer] const D2D1_GRADIENT_STOP* gradientStops,[In] unsigned int gradientStopsCount,[In] D2D1_GAMMA colorInterpolationGamma,[In] D2D1_EXTEND_MODE extendMode,[Out, Fast] ID2D1GradientStopCollection** gradientStopCollection) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateLayer([In, Optional] const D2D_SIZE_F* size,[Out, Fast] ID2D1Layer** layer) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateLinearGradientBrush([In] const D2D1_LINEAR_GRADIENT_BRUSH_PROPERTIES* linearGradientBrushProperties,[In, Optional] const D2D1_BRUSH_PROPERTIES* brushProperties,[In] ID2D1GradientStopCollection* gradientStopCollection,[Out, Fast] ID2D1LinearGradientBrush** linearGradientBrush) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateMesh([Out, Fast] ID2D1Mesh** mesh) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateRadialGradientBrush([In] const D2D1_RADIAL_GRADIENT_BRUSH_PROPERTIES* radialGradientBrushProperties,[In, Optional] const D2D1_BRUSH_PROPERTIES* brushProperties,[In] ID2D1GradientStopCollection* gradientStopCollection,[Out, Fast] ID2D1RadialGradientBrush** radialGradientBrush) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateSharedBitmap([In] const GUID& riid,[In] void* data,[In, Optional] const D2D1_BITMAP_PROPERTIES* bitmapProperties,[Out, Fast] ID2D1Bitmap** bitmap) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateSolidColorBrush([In] const D2D_COLOR_F* color,[In, Optional] const D2D1_BRUSH_PROPERTIES* brushProperties,[Out, Fast] ID2D1SolidColorBrush** solidColorBrush) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 Draws the specified bitmap after scaling it to the size of the specified rectangle. C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::DrawEllipse([In] const D2D1_ELLIPSE* ellipse,[In] ID2D1Brush* brush,[In] float strokeWidth,[In, Optional] ID2D1StrokeStyle* strokeStyle) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 Draws the outline of the specified geometry. C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 void ID2D1RenderTarget::DrawGlyphRun([In] D2D_POINT_2F baselineOrigin,[In] const DWRITE_GLYPH_RUN* glyphRun,[In] ID2D1Brush* foregroundBrush,[In] DWRITE_MEASURING_MODE measuringMode) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 Draws a line between the specified points. C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::DrawRectangle([In] const D2D_RECT_F* rect,[In] ID2D1Brush* brush,[In] float strokeWidth,[In, Optional] ID2D1StrokeStyle* strokeStyle) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::DrawRoundedRectangle([In] const D2D1_ROUNDED_RECT* roundedRect,[In] ID2D1Brush* brush,[In] float strokeWidth,[In, Optional] ID2D1StrokeStyle* strokeStyle) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 Draws the specified text using the format information provided by an C1.Win.DX.DirectWrite.TextFormatobject. C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 Draws the formatted text described by the specified C1.Win.DX.DirectWrite.TextLayoutobject. C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 HRESULT ID2D1RenderTarget::EndDraw([Out, Optional] unsigned longlong* tag1,[Out, Optional] unsigned longlong* tag2) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::EndDraw([Out, Optional] unsigned longlong* tag1,[Out, Optional] unsigned longlong* tag2) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::FillEllipse([In] const D2D1_ELLIPSE* ellipse,[In] ID2D1Brush* brush) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 Paints the interior of the specified geometry. C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::FillMesh([In] ID2D1Mesh* mesh,[In] ID2D1Brush* brush) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 Applies the opacity mask described by the specified bitmap to a brush and uses that brush to paint a region of the render target. C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::FillRectangle([In] const D2D_RECT_F* rect,[In] ID2D1Brush* brush) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::FillRoundedRectangle([In] const D2D1_ROUNDED_RECT* roundedRect,[In] ID2D1Brush* brush) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 HRESULT ID2D1RenderTarget::Flush([Out, Optional] unsigned longlong* tag1,[Out, Optional] unsigned longlong* tag2) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドD2D1_ANTIALIAS_MODE ID2D1RenderTarget::GetAntialiasMode() C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::GetDpi([Out] float* dpiX,[Out] float* dpiY) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1Resource::GetFactory([Out] ID2D1Factory** factory) C1.Util.DX.Direct2D.Resourceから継承されます。
Public メソッドunsigned int ID2D1RenderTarget::GetMaximumBitmapSize() C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドD2D1_PIXEL_FORMAT ID2D1RenderTarget::GetPixelFormat() C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドD2D_SIZE_U ID2D1RenderTarget::GetPixelSize() C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドD2D_SIZE_F ID2D1RenderTarget::GetSize() C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::GetTags([Out, Optional] unsigned longlong* tag1,[Out, Optional] unsigned longlong* tag2) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドD2D1_TEXT_ANTIALIAS_MODE ID2D1RenderTarget::GetTextAntialiasMode() C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::GetTextRenderingParams([Out, Optional] IDWriteRenderingParams** textRenderingParams) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::GetTransform([Out] D2D_MATRIX_3X2_F* transform) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドBOOL ID2D1RenderTarget::IsSupported([In] const D2D1_RENDER_TARGET_PROPERTIES* renderTargetProperties) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::PopAxisAlignedClip() C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::PopLayer() C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::PushAxisAlignedClip([In] const D2D_RECT_F* clipRect,[In] D2D1_ANTIALIAS_MODE antialiasMode) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::PushLayer([In] const D2D1_LAYER_PARAMETERS* layerParameters,[In, Optional] ID2D1Layer* layer) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドReturns an instance of GdiInteropRenderTarget for the current RenderTarget. C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 Query this instance for a particular COM GUID/interface support. C1.Util.DX.ComObjectから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 Query instance for a particular COM GUID/interface support. C1.Util.DX.ComObjectから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::RestoreDrawingState([In] ID2D1DrawingStateBlock* drawingStateBlock) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::SaveDrawingState([InOut] ID2D1DrawingStateBlock* drawingStateBlock) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::SetAntialiasMode([In] D2D1_ANTIALIAS_MODE antialiasMode) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::SetDpi([In] float dpiX,[In] float dpiY) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::SetTags([In] unsigned longlong tag1,[In] unsigned longlong tag2) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::SetTextAntialiasMode([In] D2D1_TEXT_ANTIALIAS_MODE textAntialiasMode) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::SetTextRenderingParams([In, Optional] IDWriteRenderingParams* textRenderingParams) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::SetTransform([In] const D2D_MATRIX_3X2_F* transform) C1.Util.DX.Direct2D.RenderTargetから継承されます。
トップ
パブリック イベント
 名前解説
Public イベントOccurs when this instance is fully disposed. C1.Util.DX.DisposeBaseから継承されます。
Public イベントOccurs when this instance is starting to be disposed. C1.Util.DX.DisposeBaseから継承されます。
トップ
パブリック オペレータ
Performs an explicit conversion from System.IntPtrto DeviceContextRenderTarget.
トップ
参照

DeviceContextRenderTarget クラス
C1.Util.DX.Direct2D 名前空間