Bitmap for UWP
RenderTarget クラス メンバ
フィールド  プロパティ  メソッド  イベント

C1.UWP.DX アセンブリ > C1.Util.DX.Direct2D 名前空間 : RenderTarget クラス

RenderTargetデータ型で公開されるメンバを以下の表に示します。

パブリック コンストラクタ
 名前解説
Public コンストラクタInitializes a new instance of the RenderTargetclass.  
トップ
パブリック フィールド
 名前解説
Public フィールドDefault stroke width used for all methods that are not explicitly using it. Default is set to 1.0f.  
トップ
パブリック プロパティ
 名前解説
Public プロパティGet or sets the dots per inch (DPI) of the render target.  
Public プロパティGets a value indicating whether this instance is disposed. C1.Util.DX.DisposeBaseから継承されます。
Public プロパティGet a pointer to the underlying Cpp Object C1.Util.DX.CppObjectから継承されます。
Public プロパティGet or set the default stroke width used for all methods that are not explicitly using it. Default is set to 1.0f.  
Public プロパティGets or sets a custom user tag object to associate with this instance.. C1.Util.DX.CppObjectから継承されます。
Public プロパティGetTransform / SetTransform  
トップ
パブリック メソッド
 名前解説
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::BeginDraw()  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::Clear([In, Optional] const D2D_COLOR_F* clearColor)  
Public メソッドstatic (Shared in Visual Basic)Creates a render target that draws to a DirectX Graphics Infrastructure (DXGI) surface.  
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateBitmap([In] D2D_SIZE_U size,[In, Optional] const void* srcData,[In] unsigned int pitch,[In] const D2D1_BITMAP_PROPERTIES* bitmapProperties,[Out, Fast] ID2D1Bitmap** bitmap)  
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateBitmapBrush([In, Optional] ID2D1Bitmap* bitmap,[In, Optional] const D2D1_BITMAP_BRUSH_PROPERTIES* bitmapBrushProperties,[In, Optional] const D2D1_BRUSH_PROPERTIES* brushProperties,[Out, Fast] ID2D1BitmapBrush** bitmapBrush)  
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateBitmapFromWicBitmap([In] IWICBitmapSource* wicBitmapSource,[In, Optional] const D2D1_BITMAP_PROPERTIES* bitmapProperties,[Out] ID2D1Bitmap** bitmap)  
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateCompatibleRenderTarget([In, Optional] const D2D_SIZE_F* desiredSize,[In, Optional] const D2D_SIZE_U* desiredPixelSize,[In, Optional] const D2D1_PIXEL_FORMAT* desiredFormat,[In] D2D1_COMPATIBLE_RENDER_TARGET_OPTIONS options,[Out, Fast] ID2D1BitmapRenderTarget** bitmapRenderTarget)  
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateGradientStopCollection([In, Buffer] const D2D1_GRADIENT_STOP* gradientStops,[In] unsigned int gradientStopsCount,[In] D2D1_GAMMA colorInterpolationGamma,[In] D2D1_EXTEND_MODE extendMode,[Out, Fast] ID2D1GradientStopCollection** gradientStopCollection)  
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateLayer([In, Optional] const D2D_SIZE_F* size,[Out, Fast] ID2D1Layer** layer)  
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateLinearGradientBrush([In] const D2D1_LINEAR_GRADIENT_BRUSH_PROPERTIES* linearGradientBrushProperties,[In, Optional] const D2D1_BRUSH_PROPERTIES* brushProperties,[In] ID2D1GradientStopCollection* gradientStopCollection,[Out, Fast] ID2D1LinearGradientBrush** linearGradientBrush)  
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateMesh([Out, Fast] ID2D1Mesh** mesh)  
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateRadialGradientBrush([In] const D2D1_RADIAL_GRADIENT_BRUSH_PROPERTIES* radialGradientBrushProperties,[In, Optional] const D2D1_BRUSH_PROPERTIES* brushProperties,[In] ID2D1GradientStopCollection* gradientStopCollection,[Out, Fast] ID2D1RadialGradientBrush** radialGradientBrush)  
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateSharedBitmap([In] const GUID& riid,[In] void* data,[In, Optional] const D2D1_BITMAP_PROPERTIES* bitmapProperties,[Out, Fast] ID2D1Bitmap** bitmap)  
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::CreateSolidColorBrush([In] const D2D_COLOR_F* color,[In, Optional] const D2D1_BRUSH_PROPERTIES* brushProperties,[Out, Fast] ID2D1SolidColorBrush** solidColorBrush)  
Public メソッドPerforms application-defined tasks associated with freeing, releasing, or resetting unmanaged resources. C1.Util.DX.DisposeBaseから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 Draws the specified bitmap after scaling it to the size of the specified rectangle.  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::DrawEllipse([In] const D2D1_ELLIPSE* ellipse,[In] ID2D1Brush* brush,[In] float strokeWidth,[In, Optional] ID2D1StrokeStyle* strokeStyle)  
Public メソッドオーバーロードされます。 Draws the outline of the specified geometry.  
Public メソッドオーバーロードされます。 void ID2D1RenderTarget::DrawGlyphRun([In] D2D_POINT_2F baselineOrigin,[In] const DWRITE_GLYPH_RUN* glyphRun,[In] ID2D1Brush* foregroundBrush,[In] DWRITE_MEASURING_MODE measuringMode)  
Public メソッドオーバーロードされます。 Draws a line between the specified points.  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::DrawRectangle([In] const D2D_RECT_F* rect,[In] ID2D1Brush* brush,[In] float strokeWidth,[In, Optional] ID2D1StrokeStyle* strokeStyle)  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::DrawRoundedRectangle([In] const D2D1_ROUNDED_RECT* roundedRect,[In] ID2D1Brush* brush,[In] float strokeWidth,[In, Optional] ID2D1StrokeStyle* strokeStyle)  
Public メソッドオーバーロードされます。 Draws the specified text using the format information provided by an C1.Win.DX.DirectWrite.TextFormatobject.  
Public メソッドオーバーロードされます。 Draws the formatted text described by the specified C1.Win.DX.DirectWrite.TextLayoutobject.  
Public メソッドオーバーロードされます。 HRESULT ID2D1RenderTarget::EndDraw([Out, Optional] unsigned longlong* tag1,[Out, Optional] unsigned longlong* tag2)  
Public メソッドHRESULT ID2D1RenderTarget::EndDraw([Out, Optional] unsigned longlong* tag1,[Out, Optional] unsigned longlong* tag2)  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::FillEllipse([In] const D2D1_ELLIPSE* ellipse,[In] ID2D1Brush* brush)  
Public メソッドオーバーロードされます。 Paints the interior of the specified geometry.  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::FillMesh([In] ID2D1Mesh* mesh,[In] ID2D1Brush* brush)  
Public メソッドオーバーロードされます。 Applies the opacity mask described by the specified bitmap to a brush and uses that brush to paint a region of the render target.  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::FillRectangle([In] const D2D_RECT_F* rect,[In] ID2D1Brush* brush)  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::FillRoundedRectangle([In] const D2D1_ROUNDED_RECT* roundedRect,[In] ID2D1Brush* brush)  
Public メソッドオーバーロードされます。 HRESULT ID2D1RenderTarget::Flush([Out, Optional] unsigned longlong* tag1,[Out, Optional] unsigned longlong* tag2)  
Public メソッドD2D1_ANTIALIAS_MODE ID2D1RenderTarget::GetAntialiasMode()  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::GetDpi([Out] float* dpiX,[Out] float* dpiY)  
Public メソッドvoid ID2D1Resource::GetFactory([Out] ID2D1Factory** factory) C1.Util.DX.Direct2D.Resourceから継承されます。
Public メソッドunsigned int ID2D1RenderTarget::GetMaximumBitmapSize()  
Public メソッドD2D1_PIXEL_FORMAT ID2D1RenderTarget::GetPixelFormat()  
Public メソッドD2D_SIZE_U ID2D1RenderTarget::GetPixelSize()  
Public メソッドD2D_SIZE_F ID2D1RenderTarget::GetSize()  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::GetTags([Out, Optional] unsigned longlong* tag1,[Out, Optional] unsigned longlong* tag2)  
Public メソッドD2D1_TEXT_ANTIALIAS_MODE ID2D1RenderTarget::GetTextAntialiasMode()  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::GetTextRenderingParams([Out, Optional] IDWriteRenderingParams** textRenderingParams)  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::GetTransform([Out] D2D_MATRIX_3X2_F* transform)  
Public メソッドBOOL ID2D1RenderTarget::IsSupported([In] const D2D1_RENDER_TARGET_PROPERTIES* renderTargetProperties)  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::PopAxisAlignedClip()  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::PopLayer()  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::PushAxisAlignedClip([In] const D2D_RECT_F* clipRect,[In] D2D1_ANTIALIAS_MODE antialiasMode)  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::PushLayer([In] const D2D1_LAYER_PARAMETERS* layerParameters,[In, Optional] ID2D1Layer* layer)  
Public メソッドオーバーロードされます。 Query this instance for a particular COM GUID/interface support. C1.Util.DX.ComObjectから継承されます。
Public メソッドオーバーロードされます。 Query instance for a particular COM GUID/interface support. C1.Util.DX.ComObjectから継承されます。
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::RestoreDrawingState([In] ID2D1DrawingStateBlock* drawingStateBlock)  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::SaveDrawingState([InOut] ID2D1DrawingStateBlock* drawingStateBlock)  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::SetAntialiasMode([In] D2D1_ANTIALIAS_MODE antialiasMode)  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::SetDpi([In] float dpiX,[In] float dpiY)  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::SetTags([In] unsigned longlong tag1,[In] unsigned longlong tag2)  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::SetTextAntialiasMode([In] D2D1_TEXT_ANTIALIAS_MODE textAntialiasMode)  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::SetTextRenderingParams([In, Optional] IDWriteRenderingParams* textRenderingParams)  
Public メソッドvoid ID2D1RenderTarget::SetTransform([In] const D2D_MATRIX_3X2_F* transform)  
トップ
パブリック イベント
 名前解説
Public イベントOccurs when this instance is fully disposed. C1.Util.DX.DisposeBaseから継承されます。
Public イベントOccurs when this instance is starting to be disposed. C1.Util.DX.DisposeBaseから継承されます。
トップ
パブリック オペレータ
Performs an explicit conversion from System.IntPtrto RenderTarget.
トップ
参照

RenderTarget クラス
C1.Util.DX.Direct2D 名前空間